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Dessous-Studie enthüllt: Nur 19 Prozent der Frauen haben Spaß am BH-Shopping


  • SugarShape-Studie „Curvy Survey“ zeigt: Fast 80 Prozent der Frauen tragen BHs, die nicht passen

  • Sieg über Shoppingfrust: SugarShape macht BH-Kauf zum sinnlichen Vergnügen

  • Neue SugarShape Basic-Kollektion für pure Weiblichkeit

Fliegenberg, 18.04.2013 – Sexy, sensual and delightful … that’s what lingerie shopping should be like. But for many women, buying a bra becomes something of an Odyssey. The lingerie and swimwear label SugarShape conducted a 'curvy survey' involving 585 women who were asked how they rate their bra shopping experience. Almost 70 percent indicated that they are unhappy with the range of sizes, 50 percent are disappointed with the design of undergarments they come across.

'A large number of women don’t fit into standard sizes. The more curvy a body, the more difficult the search for a beautiful, well-fitting bra.' Sabrina Schönborn, Founder and Managing Director of SugarShape, is aware that many women succumb to a compromise and purchase a bra with cups that are too snug or a band that is too loose. A figure beyond standard measurements turns shopping for lingerie into a chore that frustrates over half of the women we surveyed. Almost 60 percent derive no pleasure at all in wrapping their curves. Bra shopping is a special treat for only 19 of the women we asked. It should be the other way around! Treating yourself to new lingerie should make you feel wonderful and sexy – not ill-at-ease and irritated.

Forty-seven percent of those surveyed noted that the band rides up their back. Some 56 percent stated that their bra’s cup edge digs into their skin above or to the side of their breast. Thus, almost half (46 percent) even suffer from some neck or shoulder discomfort. Only 21 percent indicated that they have no such problems. 'It’s important for the underbust band to sit level on the back, snug but not tight so that it can take strain off the shoulders. To get the cup size just right, we developed our own sizing system which allows us to offer 37 different bra sizes in the meantime. It makes bra shopping kinderleicht', according to Laura Gollers, Founder and Deputy Managing Director of SugarShape.

Auf vielfachen Wunsch der Kundinnen wird nun die neue Basic-Kollektion „Pure“ gelauncht, die erstmals in den Unterbrustweiten 70 bis 100 erhältlich ist. Sie ist ab sofort in drei verschiedenen Farben, black, ivory und champagne, vorbestellbar. Das Besondere daran: Die Cups sind komplett nahtlos, so dass sie sich auch unter engen Tops nicht abzeichnen. In champagne sind sie selbst unter hellen Oberteilen unsichtbar. Hier trifft Funktionelles auf Sexappeal, denn die neue Basic-Kollektion hält nicht nur die weiblichen Reize an Ort und Stelle, sondern sieht auch frisch und verführerisch aus. Passend dazu gibt es natürlich auch wieder Panties und Strings ohne Bündchen, die sich wunderbar anschmiegen und nicht einschneiden.

Die neue Kollektion verspricht pure Weiblichkeit und optimal in Szene gesetzte Rundungen. Präsentiert wird sie wie immer von Kundinnen, die sich als Model beworben haben. „Mit SugarShape findet jede Kurve ein traumhaftes Zuhause - egal welche Bedürfnisse sie hat“, freut sich Sabrina Schönborn.

Zur Befragung
Für die Untersuchung „Curvy Survey“ wurden zwischen November 2012 und Januar 2013 insgesamt 585 deutschsprachige Frauen aller Altersstufen online befragt.